Rannsóknir og skapanir

Endamál:

  • At næmingar gera umfatandi yvirlit yvir hvat föroyskir fjölmiðlar hava miðlað um Norðurlond á ávísum tíðarskeiði.
  • At næmingar kanna hvat mest hevur verið tosað/skrivað um í hvörjum tíðarskeiði fyri seg.
  • At næmingar leggja merki til hvat fyri fólk hevur verið mest frammi og hví?

Bólka vinna:

Hvör bólkur/einstaklingur hevur við ávíst evni ella landsumráði at gera. Brúkið hugmyndaflogið og vinnið við upplýsingum sum tit finna. Hvör bólkur/einstaklingur sigur frá sínum evni og niðurstöðum.

Bólkar samanbera og greiða frá, við tölum, hvat fyri land hevur verið mest tosað/skrivað um.

 

Uppgáva:

  • Hvör bólkur/einstaklingur kannar hvat fyri fólk og evni eru mest frammi?
  • Hvussu og í hvörjum samanhangi varð tosað/skrivað um hvört land?
  • Næmingar skoða blöð og bökur við samröðum og greinum um unglingar og sum unglingar hava skrivað.
  • Hvat sigur hetta tykkum um unglingar í viðkomandi landi?

 

Samskiftaflokkar býta um blöð sum eru mest lisin og eru best umtókt. Eisini kunnu næmingar geva samskiftaflokkinum blöð sum næmingar sjálvir hava skrivað og fáa blöð frá samskiftaflokkinum í staðin.

 

Blað fyri unglingar.

  • Hvussu skal tað vera?
  • Hvat fyri evni skulu vera í blaðnum?

    Hvör  skal skriva/geva blaðið út?

  • Næmingar gera beinagrind til blaðið, so sum innihaldsyvirlit, yvirskriftir, hvussu nógvar myndir skulu vera í mun til tekst.
  • Skriva ynskilista, tað skal gerast við at klippa út og seta saman bestu myndirnar og tekstin sum næmingar koma í tankar um. Enn betur um næmingar tekna og taka sjálvir myndirnar.
  • Gerið blað fyri unglingar í öðrum Norðurlondum út frá tí sum varð nevnt omanfyri. Blaðið skal sjálvandi skrivast á donskum, norskum ella svenskum.

 

Keldur

  • Dunnaldur dunna, TinTin, aðrar teknifilm-seriur.
  • Fjölmiðlar
  • Mótablöð, unglingablöð, ítróttablöð, internetmiðlar og ferðabóklingar.